Pelle nummer 1 och 2


Såg den här bilden på mig från Dalarö och kom att tänka på två viktiga Pelle som jag har haft i mitt liv. Pelle nr 1 var min trogna docka som hängde med på de flesta äventyr. Sen tvättade mamma honom en dag i tvättmaskinen och då tappade han ett öga. Men han var en favorit ändå.

Pelle nr 2 var min fisk. Hans livskamrat hette Nina. Jag och min bror var inte så bra på det här med husdjur, för det roligaste var att mata fiskarna och gör man det lite för ofta blir de tjocka och dör. Men det roligaste är att Lania hade döpt sina fåglar till just Pelle och Nina. Kreativiteten där alltså. Då var min syrra snäppet bättre. När hon var liten fick alla hennes leksaker sjukt speciella namn. Allt lät nästan ryskt och vi kunde inte uttala något förutom giraffen som hette Chikop. Vet inte vilka barnprogramskanaler hon fick in på sin teve hehe.

Dags att hitta Pelle nr 3 kanske.

/sanna

Kommentarer
Postat av: sannamamman

Enögda Pelle satte spår i din barndom, förlåt gumsan, lovar att inte stoppa en ev Pelle 3 i tvättmaskinen :-D

/sannamamman

2011-09-25 @ 21:47:04
Postat av: Lania

Undulaterna Pelle och Nina vistelse hos oss var inte så långvarig. Minns inte om de dog eller om vi gav bort dem... Haha. Ryska namn! Dina syrra är bäst.

2011-09-25 @ 22:54:06
URL: http://youremygoam.blogg.se/
Postat av: Soffan

vad ja va liten o de va typ inte ryska de va mitt eget språk ;)

2011-09-26 @ 19:50:41
URL: http://bloggarhappy.blogspot.com
Postat av: Soffan

fast ja har fortfarande kvar chikop :)

2011-09-26 @ 19:51:17
URL: http://bloggarhappy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0