Vad gör du om dagarna egentligen?

Numera jobbar jag på Rooster Films, ett produktionsbolag som inte bara inkluderar mig, utan även Andreas och Erik som gick TV-produktion i Piteå samt Torsten (radio-produktion). Grabbarna är grymma och tidigare uppdrag inkluderar reklamfilmer, musikvideor, presentationsfilmer etc.

Nu när jag har joinat in ett tag så är min främsta uppgift att få in nya uppdrag. Skapa nya kundkontakter och öka kontaktnätet helt enkelt. Jag gör mycket research, bollar idéer med de andra och gör listor på potentiella kunder. Sen handlar det mycket om att ringa runt, skicka mail och försöka få in lite möten.

Det tar galet mycket tid att göra research. Själva formatet man säljer in brukar inte behöva ta lika mycket tid, eftersom det inte behöver vara färdigutformat innan man snackar med en potentiell kund. Så det är helt enkelt brainstorming, research och snack, snack, snack.

Det kan vara sjukt drygt emellanåt men så kommer det där samtalet som gör att man blir galet pepp. Vinnarskallen får en att alltid vara game. Får se om någon månad om det ger någon utdelning.

/sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0