Sommar i Malmö

De senaste dagarna har varit helt underbara och jag har varit ledig. Jag har bara glassat runt, lunchat ute och tagit två timmar långa tupplurar precis när jag har kännt för det. Exakt som en minisemester ska vara. Imorgon börjar allvaret, eller ja nästan i alla fall eftersom det är helg direkt efter. Vi har bestämt att vi ska fira midsommar på lördag eftersom det inte blev så mycket firande förra helgen. Så snapsvisor, kransar och jordgubbar here I come!


Igår spelade jag världens längsta crocketmatch med gamla jobbet och lite annat löst folk. Alla hade väldigt intressanta stilar när de spelade.

På besök hemma hos farmor hittade jag det här fina kortet på mina föräldrar när de gifte sig för snart 35 år sedan. Galet! Notera pappas fluga. Den är sjukt stor.

Min farmors gård är så himla fin. Önskar lite att jag bodde där. Då hade jag gått igenom den här varje dag.

Kolla gärna in Lanias senaste inlägg om vad Svenskt Näringsliv säger om CSN för oss som utbildar oss inom kultur och liknande. Hon säger ungefär vad jag tycker så jag behöver ju inte säga det en gång till.

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0