Ledmotivet till mitt liv

Besökte Stockholm och mestadels Sannas familj i helgen. Tack och lov att Sanna och resten av familjen Lindström välkomnade mig hem till sig, annars kanske jag hade fått dela tidning med någon stackare vid Slussen eller något. Trots väldigt mycket ändrade planer och irriterande händelser så måste jag säga att det var en bra helg. Synd att jag och frugan inte hann planera mera. Då hade det kanske blivit en helg i skärgården, men vi kan spara den karamellen till en annan gång.

Idag har jag skrivit på kontrakt på en ny lägenhet. En tvåa på 56 kvm i andrahand i ett år precis mitt emot mitt nya jobb och mitt i centrum. Tack finaste Maria som tänkte på mig!!! Nytt jobb och ny lägenhet snart alltså. Det är helt galet vad livet springer iväg utan att jag ens hinner tänka efter. Jag rider på den här fina vågen så länge som jag får och hoppas att den aldrig tar slut.

Lite bilder från veckan som gick kanske.


Min sista dag på jobbet spenderades med min bästa bästa avdelning i Bokskogen utanför Malmö. Sara kämpar på bilden för att hitta ett ställe med mottagning på mobilen. Det är inte lätt att vara i skogen.

Jag fick jättefina blommor och så ska jag få gå en matlagningskurs för Raw Food. Häftigt!

Dalarö, där Sannas familj hade landställe förut. Såååå fint!


10 minuters gångavstånd från Sannas hus fanns den här fina stranden. När vi hängde på bryggan kom det en massa änder och hängde med oss. Vi hade det jättemysigt. Eller ja, alla utom Sanna som trodde att de skulle döda henne. Hon lever än och har idag ändrat uppfattning om änder.

Det obligatoriska besöket på Vapiano resulterade i den här drinken som hette Frozen Summer. Rekommenderas varmt, men se till att ha god tid på dig för att den var både stor och, som namnet avslöjar, väldigt väldigt kall.

Nu är det snart juli och på fredag är första dagen på nya jobbet. Jag, som alltid annars är ett nervöst vrak, känner mig av någon anledning helt lugn. Kan vara för att jag redan har hängt där en hel del. Jag borde vara nervös för att jag ska göra saker som jag aldrig har gjort förut, men det känns bara som att det löser sig. Har andra människor klarat det förut så ska ju inte jag vara sämre.

/Ida

Kommentarer
Postat av: sannamamman

Ida, du är alltid välkommen hem till oss. Hoppas allt går bra på nya jobbet, är övertygad om att du kommer klara allt du tar dig an med stor stjärna i kanten.

Kram från Sannamamman

2011-07-01 @ 11:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0