Telefonterror

Jag har ju påbörjat mitt mission att skaffa mig en lägenhet i Stockholm. Räknade precis ut att jag har ringt minst 152 samtal till privata hyresvärdar. Vågar inte tänka på min kommande telefonräkning. Resultatet då... började ringa runt för två veckor sedan och trodde att jag skulle få som svar "nej, vi lämnar allt till Stockholms bostadsförmedling". Förvånanrsvärt nog har jag ändå skickat iväg cirka 30 intresseanmälningar.

Nu återstår bara att se om jag skulle ha flyt nog att få ett samtal det kommande året, man vet ju aldrig. Kanske råkar någon ensam person dö som varken har vänner eller familj = man väljer en ny hyresgäst bland inkomna ansökningar = samtliga ansökningar från de senaste 15 åren råkar brinna upp = mitt brev ligger ensamt kvar och de ringer mig. Ja, konstigare saker har ju faktiskt hänt.

Håller tummarna.

/sanna


Kommentarer
Postat av: sannamamman

Håller mina också...fast jag helst av allt vill att du bor hemma igen. puss m

2011-07-26 @ 10:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0