Älskade SJ

Tog tåget upp till Stockholm idag. Vi kom så långt som till Alvesta (typ 1 timme bort) innan alla passagerare måste gå av tåget och ta med sig sina väskor. Tydligen så brann det i en vagn och det kom brandkår och allt. Så vi hängde på perrongen och såg brandmän rusa omkring lite.

Även om det inte brann så gjorde röken i tåget att vi inte kunde åka vidare. Istället beordrades alla att gå och sätta sig på de ersättningsbussar som snart skulle komma. Hell no att jag satte mig på ett jäkla buss, hade ju en viktig tid att hålla nu ikväll. Jag övertygade en annan tjej att vi absolut borde testa att hoppa på nästa tåg mot Stockholm, och yes, det gick hur bra som helst. Så förhoppningsvis var det tur i oturen, jag kom fram liiiite senare än väntat men hoppas på full ersättning samtidigt som jag fick en ny kompis. Yes yes.

Var på intervju och lägenhetsvisning idag. Är en av tre favoriter, får veta på fredag. Har ingen koll alls på om han kommer välja mig men skönt att jag kommer veta redan innan helgen. Håller tummarna.

/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0