På tal om Sverigedemokraterna

Jag läste den här artikeln igår. Om jag inte visste bättre så skulle jag tro att Per och hela SD är ett skämt. Allvarligt! Jag förstår inte hur folk kan lyssna på de raka lögner som de sprider. Man blir ju bara så ledsen. Bara det här med att man i Malmö har tagit bort fläskkött från kosten på några skolor. Detta tycker Per är fel och ett hot från mångkulturen. Det kan ju också bero på att barnen som går i de berörda skolorna av religiösa skäl inte äter fläskkött. Vad skulle då hända om Malmö skolrestauranger lagade en massa fläskkött och skickade till skolan? Jo, kommunen skulle i princip kasta pengar i soptunnan. Det skulle förmodligen inte uppskattas av skattebetalarna.

Snubben pratar om att man måste ta seden dit man kommer. Så det är därför vi svenskar åker på chartersemester till svensktalande orter i Spanien, Bulgarien, Turkiet, Egypten so on so on... Där tar man verkligen seden dit man kommer. Åh, bullshit.

Sen har vi det här med att han anser att skolavslutningarna bör hållas i kyrkan. Som om kyrkan och kristendomen är stark i Sverige liksom. Det finns väl en anledning till varför kyrkan skildes från staten. Det kan ju vara hur fint och mysigt som helst att ha en skolavslutning i kyrkan, men jag som inte är religiös alls har alltid tyckt att när prästen börjar prata blir det mest ett störningsmoment. Vad är det för fel på att försöka hålla skolan fri från religiösa påbud? Skolan ska väl utbilda, inte försöka styra, vare sig det har med religion eller andra saker att göra. Fan, jag har säkert inte rätt i allt. Jag skulle kunna hålla på i evigheter för att jag blir så förbannad. En del saker som dyker upp i artikeln är ett hån mot större delen av svenska folket.

Nu ska jag försöka sluta vara upprörd och vara glad istället för att vi i Malmö har ett otroligt rikt kulturliv, som inte liknar något annat i Sverige. Sanna kommer hem ikväll. Najs.

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0