Söndagen är precis sådär bra som den kan vara

Vet inte riktigt vad jag tänkte blogga om. Kände mest för att blogga. Söndagar är alltid så dumma. Det är en sjukt bra dag för att det är så lugn stämning och det är precis som att det är en dag när alla svenskar uppskattar sin frihet så himla mycket. Samtidigt vet man att det är dags för jobb imorgon och även om jobbet är kul så är det fan inte kul att gå upp tidigt på morgonen.

Nog om det. Jag har en bra söndag i alla fall. Träffade Malin i förmiddags och lyssnade på alla hennes berättelser från hennes studentliv i Kristianstad. Man blir ju sugen alltså. Fick nostalgitripp deluxe när hon berättade. Sen är det ju kul att ha ett jobb och tjäna pengar och få göra saker som man tycker om, men studentlivet var bra skit. Alla sovmorgnar, alla förfester och efterfester, alla maskerader, alla hemska föreläsningar. Åh det var så trevligt.

Oh well, det har varit en bra helg i Malmö i alla fall. Jag är nöjd. I fredags var första gången på 100 år som jag var ute och festade till det lite. Jag kände mig sjukt lång. Att slänga på sig högklackat och sedan gå ut och dansa med Sanna och Josse är ju kanske inte det mest intelligenta jag har gjort. Sen var man ju gammal också. 18-årsgräns på KB innebär att ungefär 90% av besökarna faktiskt är 18 år. Det hade ju  princip varit barnarov att bara titta åt någon killes håll där.

Nu ska jag fortsätta söndagsmysa och försöka hålla mig borta från mina fönster. Hö hö hö skämta!

/ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0