Reservplan 1 - check

Började dagen med att ta tag i sökandet av kurser inför våren (om jag skulle råka stå arbetslös av någon konstig anledning = kommunens oförmåga att ta vara på kompetens. ska ju inte behöva bli aktuellt tycker jag). Så, det blev dessa kurser:
  • Social entrepreneurship and innovation, 30 hp (verkar vara en asrolig kurs, bara för personer med minst 180 hp också - avancerad nivå alltså, då har man iaf någon användning av sin magister hehe)
  • Samtals- och intervjuteknik ur ett makt- och genusperspektiv 15hp
  • Livsberättelser 15hp
  • Utställningsdesign 15hp
  • Medieproduktion: Rörlig bild 15hp
  • Kultur, kommunikation och Transport Management 7,5hp

Åh det finns så mycket roligt att plugga, att lära sig, att bli bättre på. Jag skulle kunna plugga livet ut, synd bara det här med pengar. Att man måste kunna tjäna ihop till sin hyra, mat och allt annat skit som man tror sig behöva. Helst vill jag ju vänta med att använda mina sista två CSN-år, så jag har en livlina den dagen jag vill säga upp mig från mitt jobb och uppdatera mina kunskaper alternativt nischa mig på något som jag vet att det är meningen att jag ska jobba med. Det här begreppet meningsfullhet florerar rätt mycket i min skalle nu för tiden. Is this it liksom? Men jag skyller det på ovissheten, som allt annat. 

Nej, nu ska jag kolla lite serier och försöka få min hals att förstå att vi inte har tid att vara sjuka. 
/sanna som är för sjuk för att bry sig att ett nytt typsnitt smög sig in i texten




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0