Musik ja tack

Vet egentligen inte varför jag berättar det här, men ja jag läser Andreas Carlssons blogg. Ni vet idol-domaren vars leende är galnare än Sverigedemokraternas plats i riksdagen (ho ho ho). I alla fall så läste jag ett inlägg idag som handlade om att Justin Timberlake ska lägga av med musik och om hur det behövs mer pengar i kulturen. Ni kan läsa det här. Killen är ju inte ett geni när det gäller att skriva, men jag förstår hans point och jag blev nästan gråtfärdig när jag läste det. Vet inte varför det berörde mig så djupt, men det är väl antagligen för att han har så rätt!

Vad vore mitt liv utan musik? All underbar, fantastisk, cool, sjuk musik? Jag tror ju aldrig att musiken kommer att dö ut, men att musik och hela musikbranschen är på väg att förändras är ju en sak som är säker. Det kändes så sorgligt när jag läste inlägget. Som att vi befinner oss i slutet av en, för musiken, lysande era. Haha vad sentimental jag låter. Är nog på lite sånt humör idag. Hoppas att det finns politiker och andra människor där ute som vågar satsa på musik och all kultur för den delen.

Nu ska jag lyssna på min allra bästa musik och älska den jättemycket.

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0