The elephant in the room

Fortfarande jetlag här då. Klockan är halv 2 och jag är klarvaken. Jag gillar det här med att lägga mig runt 12 och gå upp senast 9. Sköna nätter liksom. Vad fan ska man göra vid den här tiden på natten? Förslag?

Fick just reda på att en gammal vän är gravid och ska ha barn i november. Det är så stört. Det kändes inte alls främmande heller när jag kollade in hennes blogg och hur glad hon verkar vara för att vara med barn. Skumt att det som bara för drygt ett år sen kändes otroligt främmande helt plötsligt känns som något som skulle vara okej. Herregud vad säger jag!?

Annars händer det mycket nu och jag tror att stressen över uppsatsen gör att jag inte ens känner något inför att jag kanske står arbetslös till hösten. Den stressen kanske dyker upp efter den 26 maj när jag har haft uppsats-seminarium. Blä, livet är alldeles för seriöst just nu. Det händer sjukt mycket bra, men det kan vara skönt att glida lite också. Jag längtar tills jag kan glida lite. Hoppas att livet ska ta lite roliga vändningar framöver, man vet aldrig vad som händer. Nu är det snart sommar också och vi har vår balkong. Jag kläckte smartaste kommentaren idag när jag stod inne i Sannas rum och kollade ut på balkongen. Jag påpekade efter sådär drygt fyra månader att vi har en stor balkong. Det var inget kul nu men strunt samma.

Förresten. Jag vill passa på att skicka en officiell inbjudan till Sannas familj i Stockholm. Ni är varmt välkomna att hälsa på när som helst! Vi har mycket plats här och det finns massor av kul att göra här (vi är ju här varför skulle det inte vara kul?!). Så kom kom, det vore jättekul!


Bild tagen från Brooklyn Bridge. Litet smakprov inför morgondagen, då kommer det mer.

Nä man kanske ska försöka sova. Eller? Frugan sover nog redan, hon var uppe innan tuppen idag (innan tuppen, vem säger så?).
Godnatt.



/Ida

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0