Jobba...jobb-ah...jobb-eeeh

Idag skrev jag på kontrakt för mitt första "riktiga" heltidsjobb. Har ju jobbat en massa förut, men inte så här. Jag kan plötsligt relatera till den gamla slagdängan working 9-5 på ett helt annat sätt. Jag är från och med måndag inte längre student, då är jag istället projektledarassistent. En titel som jag måste säga att jag är ganska nöjd med (har ingen aning om vad jag ska göra än, men det blir nog bra). På torsdag ska jag på utbildning där jag ska få lära mig en massa saker om miljö + Malmöfestivalen. Ska bli skitkul!

Lönen förvånade mig (positivt) och allt känns bra so far. Hoppas bara att jag gillar folk och att folk gillar mig, men det brukar ju inte vara några problem alls eftersom jag är så sjukt likeable ;)

Nu kanske man ska ta och färdigställa sin uppsats, det är det där sista lilla lilla kvar som bara är så segt, men jag ska fan ta tag i skiten nu så att det blir gjort. Såg förresten en råtta förut när jag traskade Malmö runt och sen höll jag på att bli påkörd av en buss (rabiesdrabbad kvinna påkörd av buss) *antar att alla råttor har rabies*.

Kom till Malmöfestivalen i sommar och se på alla bra miljö... eh miljö-"grejer" som finns med! Bo hos oss, vi vill ha sällis, en liten stund i alla fall.

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0