Jobb eller inte jobb... det är frågan

Idag har jag inte fått något gjort som har med min uppsats att göra. Däremot har jag varit iväg på en officiell jobbintervju och en inofficiell sådan. Först var jag till stadskontoret och snackade med en dude som jobbar i stadsdirektörens stab. Lite spännande att han ville träffa mig. Är ansvarig för ett projekt där några utvalda ungdomar ska få vara på varsin förvaltning och se hur man kan utveckla saker och ting utifrån ett ungdomligt perspektiv. Han hade till och med hört talas om mig från chefen som inte gav mig jobbet som informationsassistent. Rekommenderade mig varmt som han hade sagt, hur bra som helst. Så jag är väl intresserad av ett jobb hos kulturförvaltningen eller hos de där på stadskontoret. Är dock i Piteå när gruppintervjuerna äger rum men men, det blir nog bra.

Sen var jag på intervju för en tjänst som kommunikatör på evenemangsavdelningen. De jobbar med kommunens alla event, som stora konserter, kontakter med arrangörer och bokningsbolag, en massa sportevenemang som handbolls-VM och Malmöfestivalen och allt sånt. Jag har blivit utvald av typ 1300 för det här jobbet och är ensam om att få komma på intervju. Nästa vecka får jag reda på om de gillar mig eller vill leta vidare. Inte säker på om de gillade mig eller ej. Tror det hela i såna fall skulle falla på att jag inte har den personlighet som passar in i deras team, som för övrigt består av bara killar. De kan behöva lite kvinnlig färgring på arbetsplatsen tycker jag.

Nej, uppsats ja. Skulle hem till kära Emily som jag var och fikade hos idag men det går inte. Så mycket kvar, ser inte slutet än. Jag vill se slutet. Jag hatar att inte se slutet. Hejdå så länge.

/sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0