"nu pratar vi med småååå bokstäver" - oh no she didn't just say that

Idag har jag ont i huvudet. Det är inte på grund av kidsen utan för att mitt alarm ringde klockan 6 imorse. Men vi begav oss till skolan och efter åtta så rusade alla ungarna in i klassrummet. Jag och Ida skulle då vikariera för två fröknar och få pli 15 ungar. Lättare sagt än gjort.

Intressant hur de små barnen fungerar alltså. Så fort något nytt skedde utanför deras ordinära schema så blev de med ens oroliga. De embraceade inte direkt förändringar med andra ord. Utom oss dårå, tog en minut sen sprang alla och drog i en och kramade en. Så idag jobbade jag lite genom att spela spel och bygga stridsvagnar med smågrabbarna.

Efter att ha läst en massa om genus och sånt lockade ju frågor som "varför leker ni inte med dockskåpet?". Otroligt intressant så jag genomförde väl min egna studie idag hehe. Ser fram emot nästa jobbtillfälle. I skolan dårå, på caféet ska jag jobba lör-sön redan.

Nej, lite affärsplan på det då. Skolan blir just nu sjukt lidande, har inte gjort ett skit som jag ska göra och min preliminära tidsplan är redan fucked. Oh well.

/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0