Jag ska rida på en kamel, ja det ska jag!

Idag betalade jag resan till Tunisien. Imorgon är det 3 veckor tills vi åker. Sjukt spontant. Åh det kommer att bli så bra. För bara några månader sedan hade jag aldrig varit utanför Europa och helt plötsligt gör jag två främmande världsdelar under samma år. Vem vet, jag kanske hinner med Asien eller något innan nyår också.

Här är några bilder från resmålet:






Verkar lovande so far. Det finns dock en hake. Min research säger mig att folks engelska inte verkar vara den bästa utan att det är franska som gäller. Jag har därför bestämt mig för att ge mig själv en crash course i franska under tre veckor. Dagens ord: avion-flygplan, heure d'arrivée-ankomsttid och hotêsse de l'air-flygvärdinna.

Note to self: Kanske är bättre att plugga på restaurang-ord från och med nu.

Je vais maintenant faire couire.

Bonsoir mes amis.
/ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0