Värnhems baksida

*utryckningar 24/7*

Seriöst, trodde att det skulle vara lite mer oljud när jag bodde i London och hade mitt fönster ut mot en relativt trafikerad gata men nooo Värnhem är fan inte att leka med. Ligger en brandstation i närheten och tydligen väljer alla att begå brott i vårt område för det här är typ polisens favvohood. Lite tryggt ändå, det lär ju inte ta lång tid för någon att komma om jag skulle bli knivhuggen någon sorglig dag.

Men trots oljudet så gillar jag Värnhem. Möllan är ju absolut inte dumt och fick jag en lägenhet där så hade jag inte tackat nej. Men jag tror det är lite som Williamsburg, har blivit lite för hippt och där i Brooklyn så är ju tydligen de polska hooden the next cool thing. Fortfarande lite sunkigt, oförstört och med en massa knäppisar (enligt min research hehe) och jag ser Värnhem lite som det där polska området. Lagom sunkigt med en massa knäppisar alltså.

Sen finns det nog en rätt klar orsak till alla skumma typer i det här området. Fick höra från en av mina informanter att det för en massa år sen låg ett psykhem i området, sen la man ner skiten och då placerade man alla dessa människor runt omkring här. Så ah, så kan det vara. Känner mig hemma här.

/sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0