The hose goes arbetslösa

Okej, inte riktigt än men i början av sommaren så är vi förhoppningsvis klara med vår utbildning = dags att söka jobb. Så i förebyggande syfte så var vi idag till arbetsförmedlingen och skrev in oss. Mest egentligen för att det finns ett jobb som jag vill ha vilket kräver att man är registrerad hos dem.

Förstår att så jävla många är arbetslösa för det var nog det värsta jag varit med om. Vi kommer dit och visst, personalen är hur underbar som helst men vad som sen väntade var INTE okej. Vi fick sitta vid varsin stenåldersdator. Ingen mus till datorn utan någon stor boll som man fick använda för att scrolla. Sen väntade världens längsta registrering som var så sjukt dålig så jag vet inte vad... Man fick välja max 16 saker man är bra på... Kom igen - jag är ju bra på minst 100 saker. Nu fick jag inte ens plats att skriva med språkkunskaper och basic stuff som jag kan från utbildningen.

Nej, som sagt... ingen pallar väl gå igenom det där helvetet med att skriva in sig = därav arbetslösheten (lågkonjunktur - say what?)

/sannaho

Kommentarer
Postat av: Josse

välja vad man är bra på? det minns inte jag att jag fick göra. har ni fått något slags deluxe-inskrivning eller? orättvist!

2010-04-08 @ 16:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0