Jag är så bra

Nailade just min jobbintervju jag hade imorse. Jag sökte jobb som informationsassistent och personalsekreterare. Dock visade det sig att hon jag träffade kände mig lite bättre än jag trodde. "Du ska inte ha ett kontorsjobb - du ska ut och träffa människor". Så hon berättade om två andra tjänster som inte annonserats som jag skulle passa perfekt som.

Dels handlar den ena om problemlösande. Att åka runt till lite stadsdelar och förvaltningar och sitta med på deras ledningsmöten - få höra vad de har för problem. Sen åker man tillbaka till den egna arbetsplatsen, snacka ihop sig med sitt team (tre killar som jobbar nu så de vill få in en tjej) och kommer fram till en lösning. Love it. Det andra jobbet handlar om att hitta praktikplatser i kommunen till unga, att knyta kontakter, sälja in projektet och sen välja ut ungdomar som platsar. Det är jobbet jag är mest taggad på. Fy fan vad kul.

Det roliga är att hon innan intervjun hade lämnat in två CV:n till den arbetsgivaren som ska tillsätta den sistnämnda tjänster. Vilkas CV:n är det om inte mitt och Idas? De söker troligtvis två personer som ska jobba med det. Hoppas det blir vi! Hur coolt vore inte det.

Aja, ska lugna ner mig lite och fortsätta med d-uppsatsen nu. Börjar se slutet liksom... snart bara diskussion och metod kvar. Wohoo.

/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0