En liten liten chans

Det har sett sjukt mörkt ut gällande vår resa till NYC. Flygplatsen i Köpenhamn har varit stängd under hela flygkaoset, dock har de gått ut med att de ska öppna inatt klockan 2 och försöka få igång trafiken. HOPPAS HOPPAS HOPPAS att det håller i sig till torsdag morgon i såna fall, annars missat vi Gossip, och Tim Burton-utställningen... och ah, allt jag har sett fram emot.

Har låtit bli att påbörja min packning för jag inte har pallat att tänka på det. Grejen att behöva packa upp allt igen - pallar inte. Men nu får jag sätta igång ifall vi trots allt kommer iväg. Bara fucking molnet håller sig borta. Håller tummarna.

Annars då? Var på intervju igår för en tjänst som jag verkligen vill ha. Trodde inte det men jag blir så pepp av det arbetsteamet. Jag ringde ju och tvingade till mig en intervju där i början. De gillade mig tydligen så igår var jag på en "riktig" intervju. Tydligen är det sjukt hård konkurrens och vi är 10 som har valts ut so far. Jag är typ yngst och har ingen arbetslivserfarenhet inom informationsområdet. Vissa av de andra har 10-15 år i branschen så de sa uttryckligen att jag har gått vidare på grund av min personlighet. "Du kommer med säkerhet inte vara den bästa informationsassistenten men jag tror du kan bidra så himla mycket till hela avdelningen". Så vi får se om det blir en andra intervju, då måste jag vara bland de tre sista om jag inte missminner mig.

Sen var jag på en intervju imorse också för det där praktikjobbet. Jag och Ida är bland de fem som har valt ut till sista rundan men tydligen handlar det om att typ halva dagen stå och snacka med ungdomar på arbetsförmedlingen. Jag klarar inte den deprimerande miljön så jag tänker inte ta jobbet om jag får det. Skulle brytas ner psykiskt. Fy fan.

Nej, packa var det ja. Ciao!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0