Copycat

I dessa väntans tider är det bra att hitta på saker för att slippa tänka på ett sketet askmoln som retas med oss. Påminn mig om att jag måste bli religiös. Det måste ju vara någon som straffar mig för att jag är en hedning. I alla fall så har jag börjat kolla på The Pacific, som är precis som Band of Brothers fast det utspelar sig istället när amerikanerna stred mot japanerna i sydostasien. Fösta avsnittet var asbra tyckte jag. Samma stil som Band of Brothers, som jag älskade högt!

Annat man kan göra i väntans tider är att provpacka (inte för att det verkar som att jag ska någonstans), käka lunch ute med min enorma budget eller varför inte plugga lite. Det sista var fan inget bra alternativ.

När jag var på stan med mamsen the other day la jag märke till något intressant (?) Vi var inne i en skivaffär och medans mamma frenetiskt browsade i jazz-sektionen stod jag och glodde på väggarna. Då fick jag syn på det här:


Omslaget på Salems senaste skiva Ignore This

Beyoncés fantastiska mästerverk I am...Sasha Fierce

Ser ni likheten? Salem är en riktig liten copycat. Man ser ju var han har hämtat sin inspiration till omslaget. Man kanske skulle starta en "Lika som bär"-serie här i bloggen. Det ska bli mitt nya mission!

God kväll!
/ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0