Livet som student är hårt

Fika med Gustav, Jossan och Ida (äntligen är hon här!). En sväng på "stan" och sen en festmåltid utan dess like hos Ida bestående av klyftpotatis, fläskfilé och världens godaste vitlöksdipp. Sen däckade vi i salongen och rörde oss inte ur fläcken på hela dagen. Ah, som sagt, livet som student är hårt.

Status på befintlig praktikplats: icke existerande.

Ja, vad gör man? Tar och gör lite skituppgifter på något lame företag här i Piteå eller påbörjar operation göra något "vettigt" med min tid. Tror närmare bestämt jag kör på det senare alternativet. Det löser sig. Det gör det alltid.

För övrigt blir det här med att hitta en grym lägenhet i Malmö lite svårare än jag trott. Jag vill ha värsta takvåningen, med diskmaskin, badkar, balkong, innergård, öppen spis, parkettgolv... en snäll tant till granne som bakar åt mig och en ashet kille som kommer över och lånar socker. Ja, lite problematiskt som ni förstår. But I'm working on it.

Hej svejs.

/Sanna

Kommentarer
Postat av: Idaho

Du måste nog sänka dina förväntningar och krav på lägenhet liite bara. :)

2009-09-08 @ 12:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0