Dagens

Jag bakar bröd. Det är bra skit. Kanske ska lägga upp receptet. Ja det ska jag.

VÄLDIGT-ENKELT-ATT-BAKA-SÅ-ATT-DET-NÄSTAN-ÄR-FUSK-FOCCACIA:

3,5 dl vatten
25 g jäst
1 tsk salt
2 msk olivolja
massa mjöl
(soltorkade tomater, oliver, oregano, timjan)

1. Smula ner jästen i en bunke.
2. Värm vattnet till 37 grader och häll över jästen. Rör tills jästen har smält.
3. Häll i saltet och oljan. (Eventuell smaksättning)
4. Blanda ner mjöl tills degen släpper från bunken. TA INTE FÖR MYCKET FÖR HELVETE!
5. Låt jäsa under duk i en timme.
6. Knåda lite, använd mjöl om det behövs. Tryck ut degen till en rektangel på en plåt eller i en långpanna. Den ska vara ca 3 cm tjock.
7. Låt jäsa i 30-40 minuter under duk. Sätt på ugnen på 225 grader.
8. Pensla med olivolja och strö på flingsalt.
9. In i ugnen 15-20 minuter.
10. ÄT!

Det var väl inte så jävla svårt. Gå och fixa kvällsfika till era vänner nu. De kommer bli jätteglada jag lovar.

/idaho

Kommentarer
Postat av: Erik

JA VA BRA! JAG SKA BAKA BRÖD!

2009-09-30 @ 18:31:10
Postat av: Idaho

JAAAA! Det är jättegott! Och veganskt :D

2009-10-01 @ 16:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0