Dagen alla trodde att jag hade kolat

Råkade somna till idag, tio minuter innan jag skulle över till Ida för att käka middag med henne och Jossan. Vaknade upp, sjukt lost och undrade vad som hade hänt. Ett slutspelat weeds-avsnitt, mörkt utanför, tystnad... Det var något som inte riktigt kändes rätt.

Sen en massa missade samtal på mobilen och sen en Ida som förtvivlat ringer på dörren och står där utanför när jag öppnar... mest irriterad över att jag inte låg död/knivhuggen/skjuten i lägenheten. Hon hade trots allt varit så orolig att hon gått hela vägen hemifrån när jag inte svarat.

Det kanske är mitt straff för att jag alltid kommer i tid. Att folk tror att jag har dött bara för att jag inte är på plats vid bestämd tidpunkt. Komiskt ändå. Och sött av frugan att bli orolig. Sen kanske jag har skrämt upp folk i min omgivning eftersom jag tror att min granne kommer döda mig.

Så fortsätt vara på vakt - för jag är säker på att "Jesus" är on a mission. Snälla?

/Sanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0