Den ideala killen

Ett återkommande samtalsämne är frågan om hur den perfekta pojkvännen (flickvännen ska vara, vad är det man letar efter? Vilka egenskaper är viktiga och vilka irritationsmoment vill man helst undvika?

Jag har en kompis som ser tjejen i sina drömmar sitta på en äng, i en vit klänning och spela piano. Eller läste hon en bok? Jag kommer inte riktigt ihåg men något sånt. Själv sa jag något liknande:

Han ska vara en charmig, blyg kille som har lite attityd och vågar stå för sina åsikter. Han har gärna mörka lockar och vackra djupa ögon som är hemlighetsfulla och gör att det inte riktigt går att läsa av honom.

Han har en avslappnad stil, ser alltid lite nyvaken ut med rufsigt hår, skäggstubb men fortfarande skönt cool ut. Han är mer söt än farligt snygg och vet själv inte om hur het han är.

Han läser alltid en bok på tunnelbanan, är inte världens bästa i köket men älskar att laga mat tillsammans med mig. Han gillar att dricka vin mitt i veckan bara för att fira vardagen. Han kan ibland bli lite rastlös men hittar då på roliga upptåg och utflykter så veckorna blir inte sig lika med honom som sällskap.

Han brinner för något passionerat. Han kanske skriver en bok, låtar, samlar på frimärken, är fågelskådare eller är konstnär. Han tycker det är roligt att odla grönsaker och har ett trädgårdsland. Han är asgrym på att skejta och hans föräldrar är sjukt rika och generösa.

Han har en lite udda humor som går ihop med min. Han får mig alltid att skratta och jag får alltid honom att skratta. Sen lever vi lyckliga i alla våra dagar.

Happ, vart hittar man honom då? Ni får gärna hooka upp oss om ni känner honom. Ni har mitt nummer. Obs – inga fotfetischer!

/Sanna

Kommentarer
Postat av: Lania

Du tar orden ur munnen på mig!

2009-03-03 @ 22:38:09
URL: http://youremygoam.blogg.se/
Postat av: ida

Där har du mig. Fast i kvinnlig version då..nästan..eller inte alls egentligen. Men det funkar ju asbra. Du kanske borde börja leta efter den manliga versionen av idaho istället! Det tycker jag.

2009-03-04 @ 11:02:37
URL: http://fememily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0