Åkaaaaa.... tunnelbana

Jag åker tunnelbana till jobbet varje dag. Jag läser ofta tidningen i några minuter, sen börjar jag må illa. Det blir ju alltid lite akward när man inte har något att göra för då måste man sitta och glo på alla. Låta blicken vandra, stirra lite på medpassagerarna. 

Men det är såklart viktigt att inte låta blicken stanna för länge på en person. Då kan det bli lite obehagligt - för antingen småraggar man lite eller så tror personen i fråga att han har tandkräm kvar runt munnen eller ser allmänt fucked up ut. Problematiskt det där.

Idag såg jag en sån där ryggsäckskille. Ni vet en väldigt söt ung man som har all världens potential att bli het. Men där står han, med nya, vita gymnastikskor som är knutna med två stora rosetter, en lite för stor täckjacka, tintin-frisyr och en sliten ryggsäck som är öppen med en mapp som sticker ut.


Back to högstadiet där man alltid försökte vara snäll mot ryggsäckskillen fast man inte riktigt ville vara hans vän. För vem vet, då kanske jag också skulle komma där med öppen ryggsäck, lite för högt uppsatt hästsvans och sport-bh. Men snäll mot ryggsäckskillen var jag alltid - det var ju trots allt jag som sa till honom att hans väska var öppen och det kommer han säkert minnas som en av höjdpunkterna under skoltiden. Best friends forever. 


Hur var ni mot ryggsäckskillen på högstadiet?

/Sannaho 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0