Min studentlya

Jag har inte bott hemma på "riktigt" efter det att jag tog studenten och försvann iväg till London.  Har mer varit så att jag har mellanlandat hemma i kortare perioder. Så min alldeles egna lägenhet var en befrielse efter att jag bott i kollektivet och delat rum med en tjej. Tänkte ge er en liten visning av min lägenhet.

Bilderna är iof från första helgen efter det att jag flyttade in. Det är alltså mer saker på väggarna nu och betydligt mer skit och saker överallt. Tur att ni slipper se det.


Här är min hall. Numera så är det jackor, väskor, skor och sjalar överallt här.

Jag älskar mitt badkar mest av allt tror jag!

Sen har jag en konstig lång korridor i mitt hem. Lite onödigt kan tyckas men sen har jag ju ändå inte möbler att fylla ut den ytan. Här kan man springa naken om man vill eller leka human bowling eller något. Fast det gör man ju inte....eller?

Jag har en fin walk-in closet. Det var det då iallafall - nu är det bara saker överallt så man knappt kommer in.

Jag har ett sjukt stort kök. Mina stolar kom typ två veckor senare. Ser att mina växter fortfarande lever här. Det gör inte en enda längre kan jag meddela.

Vardagsrum/sovrum. Soffan aka "spälsängen" är utbytt mot en ny, stor fin säng. Tack och lov.

Några minuter bort finns det en massa vatten. Där kanske jag ska hänga i sommar. Om jag får jobb i Piteå. Ge mig jobb.

Det är trevligt att bo i Piteå, för- och nackdelar såklart men jag tycker alla borde pröva på att bo i en något mindre stad. Visst, 40 000 invånare kanske kan låta mycket för många med som storstadsbarn var det en väldigt stor omställning.

Många jag stöter på här hemma blir väldigt förvånade när de får reda på att jag tagit mitt pick och pack och flyttat upp till Norrland. Brukar vanligtvis vara Lund som lockar men det oväntade är oftast så mycket roligare. Sammanfattningsvis alltså: Flytta till Piteyo - ni får ju mig och Frugan som grannar.

/Sanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0