Men tack för den

Det är ju såhär att jag står i kö i Stockholm stads bostadsförmedling sen 2006. Man måste ha fyllt 18 innan man signar upp sig på att betala in pengar varje år men för denna lilla summa är chansen ändå lite lite större att jag ska få tag i en lägenhet när det väl beger sig.

Medeltiden att få en nice lägenhet med bra läge är hehe 7 år - lär väl ungefär vara då det är dags för mig att kirra lägenhet. Är ju inne på fjärde året nu i kön och snart drar jag ju ut i världen igen. Var ändå inne och tittade runt lite nu. Allt kräver såklart en fast årsinkomst på minst 250 000. Blir så stressad över sånt så jag lägger ner det där för idag känner jag.



Känns ändå som att det är i Stockholm jag kommer hamna tillslut med vem vet? Jag skulle säkert inte säga nej till ett sjukt stor gård ute på vischan där alla mina vänner borde i alla husen runt omkring. Som ett stort lyckligt kollektiv där vi odlar illegala saker och allt *hippie-tjej 2009* och mjölkar kossor och badar nakna under stjärnhimlen.

Nej, upp tidigt imorgon. Alarmet står på 9.45 --- blääää.

/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0