Designgalleriet

Jag är lite nervös. Jag hatar att känna mig lite off och osäker men samtidigt vet jag att det är sånt man ska gå igenom när något nytt väntar.


Imorgon klockan 9 ska jag infinna mig i Designgalleriets lokal på Odengatan. Det kommer alltså vara min arbetsplats de kommande två månaderna. Alla frågar vad jag kommer få göra... jag vet faktiskt inte. Det här är väl det mesta jag vet egentligen och det skrev min boss i ett mail härom veckan:

"Jag räknar med att du arbetar ca 35-40 timmar i veckan, dvs en normal arbetstid. 9-18, med en timmes lunch. Det kommer att bli lite märkliga tider då det alltid dyker upp saker, men då får du flexa ut.

Jag blir väldigt ofta bjuden på kvällsmingel av olika slag. Om det finns utrymme så tänker jag se till att du får följa med – om du vill. De minglena är inte arbetstid utan bara socialt.

Dina två huvuduppgifter under praktiken är dels det där Kontor 2019 som vi mejlat om tidigare, och Beefeater Design Challenge. Men det kommer bli en hel del annat också. 2-8 februari är det Stockholm Design Week, eller som vi säger på svenska – Möbelmässan (www.stockholmfurniturefair.com). Då blir det en hel del annat… Phew… Massor av skoj."


Dessa glada människor ska få mig som slav. Lucky them? Lucky me?

/Sanna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0