Såhär tycker jag.

Det är en rätt underhållande tanke att jag inte skulle palla med att bo och vara verksam i Kapstaden under en längre tid. Here it goes.

Naturen är helt galet vacker, människorna är riktigt sköna och att ha möjligheten att leva som jag gör här är inte alls dumt. Däremot så suger arbetsmoralen här men givetvis så kanske det egentligen är det motsatta. Vi svenskar är kända som flitiga arbetare ute i världen, vilket gör det relativt lätt att skaffa ett någorlunda okej betalt jobb i utlandet. Det gör det rätt svårt att anpassa sig till den här kulturen där man enbart jobbar för att överleva.

Jag vill känna mig duktig och produktiv. Att gå till jobbet och vara effektiv finns liksom inte här, istället dricker man alldeles för mycket kaffe, snackar skit och bara softar. Allt görs lite halvdant för folk bryr sig inte om kvalitet av den anledningen att det oftast inte finns någon konkurrens att tävla mot. Alla är så djävulskt sega.

Ni kanske tycker det låter asgrymt med att bara slappa på jobbet och försöka fördriva tiden med skitsaker men inte fan är det min ambition. Jag säger absolut inte att det är ett waste att åka hit och göra mitt internship för jag har lärt mig sjukt mycket och själv bidragit med en hel del. Det är så nyttigt att få erfara och uppleva andra kulturer och inse hur annorlunda andras liv kan se ut. Det gör att jag uppskattar mitt eget så otroligt mycket mer.

Om cirka tre veckor åker jag tillbaka till studentbubblan i Piteå och min Fruga som jag saknar så mycket att det nästan gör ont.

Peace.

/Sannaho


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar din ambition min dotter, fortsätt så. Kram pappa.

2008-10-08 @ 06:20:55
Postat av: Sannasmamma

Pappa hann först,,,,,,,,,men här kommer mer kärlek från ännu en stolt förälder.

Är stort imponerad av dig.

kram och puss

mamma

2008-10-09 @ 08:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0