Braai hos svenskarna

Yepp, igår hade vi en liten tillställning hemma hos oss som skulle vara min första braai-upplevelse. Kanske inte blev riktigt som vi hade tänkt oss för det slutade med att vi fick fixa till allt i köket istället för det blåste som fan och grillarna ville inte riktigt samarbeta.

Nåväl, asgott och det blev en härlig kväll som avslutades på The Assembly. Två monsterfyllor på några dagar tär på en, speciellt om man kör en Lania och spyr precis innan läggdags. Back till fjortisstadiet men utan busskurer iallafall, nu var jag duktig och siktade ner i ett avlopp istället. Mycket moget gjort. Nej, nu lämnar vi det ämnet. Så här såg vår kväll ut:


Niklas var party.

Sjukt god och uppskattad pastasallad (kuriosa: denna skål använde jag för att ösa bort gammalt duschvatten efter Lania när det var stopp i avloppet för någon vecka sen).

Lania hade sönder mitt glas (kuriosa 2: har tagit sönder ca 4 vinglas sen jag kom hit (how do I do it?).

Fy skäms.

En tysk och två britter.





Ikväll är vi ett stort gäng på runt 15 pers som ska ut och äta middag, sen blir det ett besök på Mercury som har någon temakväll. Blir nog bra skit av det här. Ska bara ta en låååång dusch och bli människa igen.

Over and out.

/Sanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0