The daisies have been rocked.

Igår kom jag alltså hem efter en minst sagt minnesrik festivalupplevelse, på gott och ont må jag säga. Det uppstod en mindre krissituation när Niklas blev sjuk men tillslut kom vi överrens om att få skjuts av flickorna som skulle ut till festivalen de också. Jag åkte med Leda och Kate.



Vi satt i fucking köer i tre timmar och när vi kom fram var det kolsvart ute och vi hade missat band som vi inte fick missa. Skitstart med andra ord. Jag och Lania irrade runt på VIP-campingen och tillslut hittade vi den perfekta platsen i mörkret, den bakom en bil med ett rött tält bredvid. Första bästa skitplats med andra ord. Visade sig sen att vi bodde med the vespa gang. Är det inte hårdrockare så är det motorfantaster.

Vi såg ingenting, ficklampan (som för övrigt var fucking kamouflage-färgad, stupid or what?) hjälpte oss inte direkt. Fick vid ett tillfälle lägga min ner över tälet så det inte skulle blåsa bort innan vi fått alla pinnar på plats. Snett, vingligt och sluttande men det stod upp iallafall. Sen blev det tack och lov lördag!





Jag söp till lite själv (okey, rätt mycket men jag hade för tusan en vinare på 5 liter, allt skulle inte gå till spillo). Jag såg inte dubbelt iallafall, de var faktiskt tvillingar. Här väntar alla på Eagle Eye Cherry och jag informerade alla om hans svenska ursprung. Save tonight, rätt bra låt live hehe. Jo, det skrev jag just.



Efter sista bandet vid två så ville Lania gå och sova men det ville inte jag. Snodde med mig ficklampan och begav mig bort till electro-tältet för att hitta lite roligt folk. Träffade på några svenska tjejer vi mött tidigare och hängde med det gänget resten framåt småtimmarna. Grym dag må jag säga.


Som det ska vara helt enkelt.

Ska lägga upp lite av Lanias festivalbilder sen, finns några fina gestaltningar ni inte vill gå miste om. Puss!

/Sannaho

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0