Pride of Paddington

Jobbet på den första puben sög så vi gick och skaffade oss ett annat jobb istället. Kändes som att vi kom till himmeriket när vi steg in på Pride of Paddington. Första stället vi gick till och vi fick jobbet direkt och började några dagar senare. Istället för att arbeta själv stod man nu minst 4 bakom baren. Oh the joy! Och inga horor heller!



Min chef Chris som inte gillar människor och tycker alla är idioter. Som tur var tyckte han väldigt mycket om mig.

Kökspersonal. Hade otaliga bråk med Drieten till höger, bondade på fyllan och insåg att det var för att vi var för lika - sen var det måndag och vi började bråka igen.

Efter puben stängde vid 1 blev det alltid utgång, oberoende veckodag. Ibland rave i knarknästet Fabric, indiepop på mitt Metro eller en öl på det här mexikanska sunkhaket som låg i närheten av puben.

Ibland var chefen borta och vi hade tråkigt - då kunde vi gå ut och spela fotboll. Tror alla kollar på bollen hehe.

Efter stängning gick det alltid vilt till. Här är Jonas, galen värmlänning som älskar Turbo Negro. Hans grej var att alltid några ggr varje dag sätta på Gay Bar med Electric Six och ta av sig tröjan och dansa bakom baren. Många kunder under dagen är ändå gamlingar och det var väl inte alltid så uppskattat.

Jag och Kath som kommer från Ukraina/Italien.

Här har ni Ian från Sydafrika. Han är den längsta mannen jag mött. När han står bakom baren så syns inte hans huvud för han är så lång.

Här är portugisen Gus och Drienten. Alla på puben utom jag och Malin knarkade konstant och det här var första kvällen jag träffade dessa gossar. Jag stod lite nervös bakom baren och de dansade runt med en plastsaxofon. Men Gus är fan en av de mest genuina människor jag träffat.

Jag och Malin efter vår första arbetskväll.

Underbara människor och det var ett grymt gäng att arbeta med. Kanske inte min sundaste period i mitt liv men fan vad kul vi hade. Alltid en massa äventyr och vi unnade oss saker. Levde för dagen och sparade inte på något. Som vanligt blev det en rätt cencurerad version men jag kan skvallra till er sen. Hehe.

/Sannaho

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0