Wanna be the next junkie?

Ni vet säkert att jag är värsta serie-junkien och följande klipp är från några av mina gamla favoriter.



Jag har läst boken Den vita stenen några gånger och sett serien om och om igen under min uppväxt. Ungarna utför olika uppdrag för att vinna den vita stenen. Nu i efterhand kan man bli lite irriterad över hur korkad tjejen (a la blåst med öppen mun när hon inte pratar). Men för guds skull - de är ju bara barn trots allt.



Ebba och Didrik är verkligen the shit. Jag var lite kär i den där Mårten men nu när jag har blivit äldre och visare förstår jag ju att Philip är så mycket coolare. Valde klippet ovan bara för att hon som bossar över tjejerna påminner sjukt mycket om Blaire i Gossip Girl. (Jossan och Ida vet hur intressant det faktumet är).



Glappet var en serie som gick på SVT under 1997. Både Ebba och Didrik och denna serie är regisserade av Peter Schildt. Bra dude det där. Kollade Glappet igen för några månader sen, inte alls så bra som den var då jag var 11. Kommer bara ihåg att den var väldigt annorlunda och vågad för att vara en ungdomsserie på den tiden.



Best of all time är nog ändå My so called life med Claire Danes och Jared Leto (fortfarande en av de hetaste på denna jord). Började sändas -94 men lades ner efter 19 avsnitt trots en trogen skara fans som försökte förhindra detta. Tycker ni ska ladda ner hela serien om ni inte sett den. Do it!

Det här var ju produktivt. Peace.
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0