London fortsättning

Lania bodde ju ända borta i Oxford så vid två tillfällen begav Malin och jag oss dit på lite äventyr, Det blev lite turistande (tittade på några byggnader typ som man skulle ha sett- trots att vi inte visste varför). Klubben Zodiak såklart. Sen var vi på konsert också och såg Guillemots - kärlek.


Roade.

Lania utanför hennes hus.

Hemfärd till L. Mycket shopping som vanligt. Här står Malin vid Carnaby Street.


En kväll i London var vi på en svenskkväll - vi saknade Moneybrother och diverse svenska artister att galendansa till. Så vi begav oss ut i buschen till någon gammal pub där detta event ägde rum. Haha event.

Anyway, lärde känna arrangörerna och DJ'n. De bodde i vanliga fall i Brighton där de brukade ordna Sweden Made me en gång i månaden. Så några veckor senare begav vi oss till Brighton. Vi sov hos Lanias polare som studerade i staden. Sov på hennes golv - ont i hela kroppen dagen efter. Röj på svenskkvällen och en runda på hennes campus. Awesome helg.

Vi begav oss dit en andra gång men då fick vi sova hos de trevliga arrangörerna (rob och hans flickvän som jag inte kommer ihåg namnet på.


Brighton är en så sjukt vacker stad. Munken på piren.

Ni vet väl att The Kooks kommer från Brighton. Seaside - there you have it.


Tiden i London var det året jag sprang på så mycket konserter så jag knappt hann med själv. Under första halvan fick jag njuta av akter som Shout out louds, Junior Senior, Franz Ferdinand, Editors, The Rakes och Foo Fighters.

Till julen åkte jag hem men begav mig sen tillbaka till London vid nyår med Malin. Familjen var i Hong Kong och jag hade huset för mig själv. Några veckor innan slutade Malin hos sin familj och var på väg hem til Sverige. Jag övertalade henne att vara kvar och jag flyttade ifrån min familj.

Vi letade lägenhet och träffade Robin - 30åring från Danderyd som vi tyckte om från första början hehe. Han jobbade på Betson tillsammans med Josef och tysken/jamaicanen Ralph som också bodde i lägenheten vid Edware Road. Vi flyttade in vid nyår och började sedan jobba på samma pub i samma område. Kunde inte ha blivit så mycket värre...



Kommentarer
Postat av: Lania

1. Byggnaderna är med i Harry Potter-filmerna (som jag inte har sett.)

2. Therese!

2008-12-14 @ 14:53:53
URL: http://youremygoam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0