Hong Hong med tokstollarna

Efter några veckor tillsammans med familjen började alla gå mig på nerverna men jag höll ut - medveten om att de betalade min biljett till Honk Kong + boende och mat i tre veckor utöver min lön. Inte fan skulle jag sluta innan jag fått vara med om det äventyret.

Jag hade tur. Det hade blivit fel med bokningen och jag slapp flyga med familjen. Åkte några timmar senare och deras ett år äldre gudson mötte upp mig på flygplatsen i HK. Cool kille och det blev middag och utgång samma kväll. Så hade äventyret börjat.


Söta Ava på badplatsen som låg precis nedanför vårt hus. Bodde hos pappan i familjen i en härlig lägenhet med grym utsikt.


Bilden tog jag när vi satt på en båt, på väg till familjens privatklubb. BBQ väntade och sen drack jag mest drinkar med gudsonen Josh har jag för mig. Awesome.

Inte så awesome denna dag. Hade partajat dagen innan och mådde skit. Upp tidigt för att ta med barnen på zoo. Hemskt! Upp i en jäkla linbana över vattnet. Jag är höjdrädd, ungarna är roade. De försökte få skiten att gunga och jag mådde illa. Inget fint minne.

Jag tvingade barnen då att vara med på en massa bilder. Bland annat när de står och låtsas vara döda i en kista.

Utsikten från vår balkong.

Varje dag smög jag mig ner själv med en bok till stranden och slappade. Egobild såklart.
'
Josh och jag. Han hade problem med att inte se sömnig ut men det löste jag.

En dag åkte vi ut med en av dessa båtar som de hyrde. Mat och dricka plus en massa vänner till familjen. Vi åkte runt hela dagen och stannade och käkade lunch på en strand. Galet fint.

Blev en massa besök på nöjesparker. Denna dag stod Disney World på agendan. Eftersom ungarna är i HK flera ggr varje år så var det mest dem som guidade runt mig.


Jag pallade inte åka mer så jag tvingade den tjocke mannen att åka med Ava. Som jag skrattade hehe.

Hände mycket under veckorna i Hong Kong men det här är lagom föräldravänligt. Nästa inlägg blir sista tiden med familjen inkluderande fotbollsmatcher och besök hos Lania i Oxford. Sen gick jag över till den mörka sidan.

/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0